2-Daags eetdagboek van 3 & 4 juni ’18

Zo, ik ben weer terug uit Italië. Ik heb me daar een partijtje zitten eten! Elke dag een reuze ijsje, wijn, spritz, pizza, pasta etc. Heel erg genoten en ik heb deze week ook niet aan Intermittent Fasting gedaan. Halverwege de vakantie week had ik alweer zin om thuis gezonder en in ieder geval minder te gaan eten. Ik vond het een geruststelling dat ik dat gevoel al na een paar dagen vakantie had. Ondanks dat heb ik het er het tweede deel van de vakantie minstens net zo hard van genomen als de eerste helft. Ik ben bij thuiskomst ook niet op de weegschaal gaan staan. Eerst weer even een weekje ‘normaal’ doen en dan zien we wel weer verder! Hier mijn 2-daags eetdagboek van 3 & 4 juni ’18:

Mijn eetdagboeken worden altijd leuk ontvangen en ik vond het de hoogste tijd er weer eentje te maken. De laatste twee waren in video vorm maar deze is weer gewoon met tekst en foto’s. 

Zaterdagavond laat kwam ik terug uit Italië. Op dagen dat ik in een vliegtuig zit kan ik echt gigantisch veel snaaien. Nooit lijkt het genoeg te zijn. Dat wist ik van tevoren al dus had ik een lekker zakje chips klaargelegd op mijn aanrecht. Als ik dan toch een weekje los ga moet dat ook goed afgesloten worden. Zo ben ik dan ook wel weer.

Zondag sliep ik lekker uit. Ondanks dat een vakantie chill is doe je ook veel en je eigen bed slaapt toch altijd het allerlekkerst. Rond 10 uur nam ik een bakkie koffie en ik dronk mijn Camelbak fles water (750ml) leeg voordat het 12 uur was. Ik had niet echt honger deze ochtend en dat was wel fijn voor de dag dat ik gelijk weer zou IF’en. Een uurtje daarna kreeg ik wel trek en ik maakte een klein bakje havermout gemaakt met rijstemelk en kaneel. Daarop een berg bevroren blauwe bessen, een schep aardbeienjam, kaneel en kokosrasp. Dit at ik rond 13H.

Havermout blauwe bessen

’s Middags ging ik even de stad in om iets te drinken met een vriendin. Terwijl ik nog steeds geen gember lover ben (working on it) ben ik sinds kort helemaal fan van ginger beer! En dit vind ik tot nu toe echt de lekkerste. Goed pittig! 

Ginger beer bij roos

Daarna deed ik een retourtje Katwijk voor een lekker visje met verse ravigottesaus. Ik vind dit zooo lekker <3

Visje Katwijk in hand

Om een week lang ijs af te sluiten en de deceptie van het Nerderlandse versus het Italiaanse ijs te hebben gehad nam ik er nog maar eentje om het af te leren. Mango-framboos!

IJsje framboos mango

Mijn plan was eigenlijk om kei veel groente te gaan eten deze dag. Maar dat spontane visje en ijsje gooide een beetje roet in het eten. Ik gooide het maar op een goede afsluiter van mijn vakantie. Als avond eten nam ik een halve liter verse tomaat-oregano soep met drie crackers besmeerd met Slankie tuinkruiden. Ik ben echt totaal niet van het magere broodbeleg. Maar tijdens mijn calorie tel weken kwam ik erachter hoe weinig kcals zo’n bakje bevat. En ik moet zeggen, als je gewoon het hele idee van kaas uitschakelt is het best een lekker smeerseltje! 

Soep, crackers en slankie

Over de hele dag dronk ik nog een keer m’n Camelbak fles water leeg en dronk ik ook nog een litertje bruiswater met muntsmaak. 

Maandag begon ik mijn werkdag bij Lot & de Walwis. Ik zat daar al rond een uurtje of 9. Ik dronk 2 zwarte koffie, kaneelthee en bewaarde de koekjes tot 12h. 

Koffie bij Lot

Als ontbijt bestelde ik de eggs benedict. Me-ga lekker! Aanradertje als je hier gaat ontbijten of lunchen. Ik nam er een ginger beer bij. 

Eggs Lot

Eenmaal thuis nam ik een appel. Natuurlijk was het een Jonagold van de Appie, dat zijn echt mijn lievelings. Deze was echt reuze! #handforscale 

Joekel Jonagold

Als lunch moest er echt wat groente in van mezelf. Ik kocht een 300 gram zakje wortels en maakte er een lekker sausje bij. 3/4 magere kwark, 1/4 mayonaise, knoflookpoeder, peper, maggi, mosterd en een beetje gedroogde dragon. 

Wortels met sausje

Ik bakte ook nog chocoladekoeken met noten! Hier at ik er uiteindelijk 3 van op. Het recept kun je hier vinden!

Choco notenkoek

Als avondeten nam ik een restje tomatensoep van de vorige dag en bakte ik wat gekruide twisterfries in de airfryer. Deze at ik met curry en mayonaise! Dit at ik voor mijn doen best op tijd omdat ik niet met een te volle maag richting mijn zwemtraining wilde gaan.

Twisterfries

Zo zie je maar ik eet echt niet altijd ‘maar’ 2 keer per dag (in diverse blogs schrijf ik dat ik dat vaak doe) deze dagen zitten er ook bij. Absoluut niet extreem gezond! Al voelde deze twee dagen wel zo ten opzichte van die week Italië haha. Uiteraard heb ik ook genoeg gedronken. Ik drink minimaal 2 liter water per dag. De drankjes die calorieën bevatten heb ik natuurlijk wel laten zien. 

Heb jij nog vragen? Stel ze hieronder of stuur een mailtje naar eefje@eefsfood.nl. 

Liefs,
Eef

Lees/kijk ook:

Diverse andere eetdagboeken 

Een reactie op “2-Daags eetdagboek van 3 & 4 juni ’18

  1. Yay voor geschreven eetdagboeken, kan ik gelijk ‘print screen-en’ 🙂
    De havermout klinkt hemels, ik ga het morgenochtend gelijk maken en het wortel sausje klinkt lekker!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *